ترمینال و انواع آنها(بخش اول)

بهرنگ صحرایی سه شنبه 10 اسفند 1400 - 11:13
ترمینال و انواع آنها(بخش اول)

چرا از ترمینال ها استفاده کنیم؟ 

ممکن است بپرسید، اگر می خواهید سیم ها را به هم وصل کنیم، چرا آنها را به هم لحیم نکنیم؟ یا آنها را به هم بپیچانیم و با نوار برق بچسبانیم.
استفاده از ترمینال ها راه حل بسیار بهتری برای اتصال سیم ها میباشد بلوک های ترمینال انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهند.

به عنوان مثال، هنگام استفاده از ترمینال، سیم ها را می توان به سرعت حذف یا اضافه کرد و سیم کشی ها منظم انجام میشود و امکان شناسایی سریع را فراهم می کند و اصلاح و عیب یابی را آسان تر می کند. در ادامه ای مقاله دلایل خوب بیشتری برای استفاده از بلوک های ترمینال به شما نشان خواهیم داد. مجموعه تهران ولتاژ به عنوان مرجع تخصصی فروش ترمینال ها در خدمت مشتریان گرامی میباشد.

بلوک های ترمینال بر اساس ویژگی هایی مانند ساختار و نوع دستگاه, تعداد طبقات, نحوه اتصال سیم طبقه بندی می شوند. بیایید برخی از طبقه‌بندی‌ها و ویژگی‌های بلوک‌های ترمینال را که معمولاً امروزه در صنعت با آن مواجه می‌شوید، بررسی کنیم. روش های مختلفی برای اتصال سیم های داخل بلوک ترمینال استفاده می شود نگاهی به برخی از محبوب‌ترین آنها بیندازیم.

ترمینال های پیچی

احتمالاً متداول ترین روش مورد استفاده برای اتصال، ترمینال پیچی است. بلوک های ترمینال پیچی آنهایی هستند که از پیچ به عنوان روشی برای نگه داشتن سیم ها استفاده می کنند. اما باید مراقب باشیم! سفت کردن بیش از حد پیچ ​​ها می تواند به سیم ها آسیب برساند و منجر به اتصالات ضعیف یا بالقوه خطرناک شود.

بلوک ترمینال مانع

بلوک ترمینال Barrier بسیار شبیه به بلوک ترمینال پیچی است زیرا از پیچ برای بستن سیم ها استفاده می کند. بسته به کاربرد و محیط، نوار ترمینال Barrier ممکن است یک درپوش کوچک برای محافظت از سیم‌کشی داشته باشد.

 

بلوک ترمینال فنری / اتصال فنری

یکی دیگر از روش های رایج برای اتصال سیم، بلوک ترمینال با بارگذاری فنری است. اتصال به سادگی با قرار دادن سیم ها ایجاد می شود. اکثر این بلوک های ترمینال نیاز دارند که سیم قبل از وارد شدن به یک فرول متصل شود. فرول یا سرسیم با قرار دادن دستگاه آزاد کننده فنر متصل و آزاد می شود. برخی از فروشندگان یک دستگاه فنری منحصر به فرد دارند در حالی که برخی دیگر به یک پیچ گوشتی کوچک نیاز دارند. 

 

 بلوک ترمینال Push-in / Push-fit

بلوک ترمینال Push-fit یا Push-in به تازگی محبوب شده است. بسیار شبیه بلوک ترمینال با بارگذاری فنری است، "Push-fit" اغلب نیاز دارد که سیم توسط یک فرول پوشانده شود. برند وایدمولر آلمان بلوک های ترمینال Push-fit را می سازند. اتصال به سادگی با قرار دادن سیم ها ایجاد می شود. تفاوت بزرگ بین بلوک ترمینال مجهز به فنر و بلوک فشاری در روش آزاد کردن سیم است. بلوک‌های ترمینال فشاری دارای دستگاه رهاسازی هستند که دقیقاً در کنار نقطه درج سیم نصب شده است.

بلوک ترمینال IDC 

بلوک ترمینال دیگری که برای اولین بار در صنعت مخابرات مورد استفاده قرار گرفت، کانکتور جابجایی عایق یا IDC است. عایق سیم قبل از قرار دادن نیازی به برداشتن ندارد. دو تیغه تیز در داخل بلوک ترمینال از عایق جدا می شوند و با سیم تماس پیدا می کنند. هنگامی که برای اولین بار معرفی شد، این نوع بلوک ترمینال بیشتر برای سیم جامد مناسب بود تا رشته ای، اگرچه اکنون فروشندگانی وجود دارند که IDC را برای هر دو تولید می کنند.

بلوک ترمینال قابل اتصال

همانطور که از نام آن پیداست، بلوک ترمینال Pluggable دارای یک پریز برق برای اتصال به یک سوکت است. سیم وارد شده و با یک پیچ بسته می شود. اتصال به سیم از طریق پیکربندی دوشاخه و سوکت انجام می شود. این بلوک ترمینال در شرایطی که نیاز به قطع سریع اتصال است استفاده می شود.

بلوک ترمینال Tab Connector

بلوک‌های ترمینال کانکتور Tab، سیمی که به یک رابط متصل است، روی یک زبانه فشار داده می‌شود. بسته به نوع کانکتور، سیم را می توان به صورت چین دار یا لحیم کاری وصل کرد. بلوک‌های ترمینال Tab Connector نیز در دسترس هستند که یک طرف بلوک ترمینال یک اتصال زبانه و طرف دیگر بلوک ترمینال یک اتصال گیره پیچ است.
مجموعه تهران ولتاژ به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع ترمینال های وایدمولر آلمان و رعد ایران این محصولات را با بهترین قیمت و کیفیت ارائه میکند.
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد