ترمینال و انواع آنها(بخش دوم)

بهرنگ صحرایی سه شنبه 10 اسفند 1400 - 12:42
ترمینال و انواع آنها(بخش دوم)

انواع بلوک ترمینال

اکنون که برخی از روش‌های رایج اتصال را بررسی کرده‌ایم، اجازه دهید نگاهی به انواع مختلف بلوک ترمینال بیندازیم.

1) بلوک ترمینال ارت

در نگاه اول، یک بلوک ترمینال ارت شبیه یک بلوک ترمینال پیچی معمولی به نظر می رسد. به جای اتصال سیم، بلوک ترمینال ارت، سیم ورودی را به زمین متصل می کند. سیم توسط پانل یا ریل DIN یا هر جایی که بلوک نصب شده است خاتمه می یابد ... بعداً در مورد ریل های DIN صحبت خواهیم کرد.

2) بلوک ترمینال فیوز

بلوک های ترمینال اتصال فیوز دارای فیوز هستند که به صورت سری بین سیم ورودی و سیم خروجی قرار داده شده است که نیاز به حفاظت در برابر جریان اضافه خارجی را از بین می برد. برای کمک به عیب یابی، بسیاری از فروشندگان یک مدار LED داخلی خرابی فیوز را برای ارائه یک نشانه بصری از وضعیت فیوز قرار داده اند.

3) بلوک ترمینال ترموکوپل

یک بلوک ترموکوپل برای پذیرش اتصالات سرب ترموکوپل طراحی شده است. ترموکوپل ها را نمی توان به بلوک های ترمینال معمولی وصل کرد. به محض تماس سیم ترموکوپل با مواد رسانا در داخل بلوک ترمینال یک اتصال ناخواسته رخ می دهد.

برای جلوگیری از ایجاد یک اتصال جدید، برخی از کانکتورهای ترموکوپل، سیم‌های ترموکوپل را در دو طرف بلوک به هم می‌بندند. برخی از تولیدکنندگان بلوک های ترموکوپل را با نوار اتصال فلزی داخلی ساخته اند که از فلزی مشابه خود سیم ترموکوپل ساخته شده است.

بلوک های ترمینال چند طبقه یا چند سطحی

اغلب، فضای داخل کابینت یا تابلو برق محدود است. برای صرفه جویی در فضا، بلوک های ترمینال جداگانه را می توان برای تشکیل گروه ها یا خوشه ها متصل کرد و به طور کلی در پیکربندی های چند سطحی ساختار یافته است. هر پیکربندی دارای تعداد لایه ها یا سطوح متفاوتی است. به عنوان مثال، یک بلوک ترمینال سطح سه گانه دارای سه لایه است.

مثال شماتیک بلوک ترمینال

در این مثال شماتیک بلوک های ترمینال دارای 3 سطح هستند. ما فقط 4 بلوک از چندین بلوک ترمینال را نشان می دهیم که چیزی را با عنوان TB4101 ایجاد می کنند. سطح B برای پایه یا لایه 1، M برای لایه میانی یا 2، و T برای بالا یا لایه 3 تعیین می شوند. وقتی بدانید بلوک های ترمینال چند سطحی هستند، تفسیر این شماتیک چندان دشوار نیست. برچسب TB4101-2Mبه این معنی است که سیم TB4101 بلوک تمینال 2 لایه 2 وصل شده است.

نصب بلوک های ترمینال

بلوک‌های ترمینال به روش‌های مختلفی نصب می‌شوند، اما تا حد زیادی رایج‌ترین آنها اتصال به ریل DIN است. ریل DIN یک ریل فلزی با اندازه استاندارد است که به طور جهانی برای نصب دستگاه ها و اجزاء داخل تابلوهای برق و قفسه های تجهیزات استفاده می شود.
برای خرید ریل های با کیفیت از برندهای وایدمولر و رعد میتوانید به سایت تهران ولتاژ مراجعه نمایید.

خلاصه

- بلوک ترمینال قطعه ای با یک قاب عایق است که تنها هدف آن اتصال دو یا چند سیم به یکدیگر است. - بلوک های ترمینال بر اساس ویژگی هایی مانند ساختار، نوع دستگاه و تعداد طبقات طبقه بندی می شوند. – روش های اتصال ترمینال بلوک شامل:
1-ترمینال های پیچی
2-بلوک ترمینال مانع
3-بلوک ترمینال فنری/اتصال فنری
4-بلوک ترمینال Push-fit یا Push-in
5-بلوک ترمینال IDC
6-بلوک ترمینال Tab Connector

انواع بلوک ترمینال

شامل ارت, فیوزی, ترموکوپل

رایج ترین روش نصب بلوک ترمینال، اتصال به ریل DIN است. اگر می خواهید بلوک ترمینال خرید کنید، می توانید اینجا را بررسی کنید. با استفاده از تهران ولتاژ می توانید انواع بلوک ترمینال با کیفیت بالا را با قیمت عالی سفارش دهید. همچنین، اگر در مورد نوع بلوک ترمینال سفارش یا به طور کلی سؤالی دارید، می توانید با پشتیبانی فنی مجرب ما تماس بگیرید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد